The secret of success is the consistency to pursue

Alla inlägg under september 2011

Av jagvilljagvill - 23 september 2011 14:23


Sushi


Idag blev det sushi kunde inte hålla mig, det va värt det. Förutom att jag nu har ont i magen. Det är nog det jag saknar mest. Visste inte att det var så mycket kcal i sushi, köpte en 1o-bitars, typ 600 kcal, om inte mer. Jag vet att jag alla fall håller mig inom min smärtgräns. När det är som jobbigast

får jag max äta 900 kcal/dag. 



Hittade en godisbit i kylen, funderar på att äta den, men samtidigt vill jag inte spy. 


Känner mig svullen

Av jagvilljagvill - 23 september 2011 12:05

I natt har jag sovit 2 timmar. Kunde inte sova. Tror att det kan vara hormonerna som gör det, eller så r det något annat. Jag hörde av en AT-läkare något om att kroppen bildar ett slags hormon när man äter lite, ett hormon som gör det lättare att hålla sig ifrån hungerkänslan. 


Missade min läkartid, men hon löste det så det gick bra. Jag tror inte hon har ögonen på mig om jag har gått ner eller inte. Undra vad hon skulle säga i så fall?


Idag måste jag städa också. Får besök och det ska inte ligga några papper eller annat som de kan hitta. Det är mitt, det är privat!


 

Av jagvilljagvill - 23 september 2011 02:39

Klockan är över halv 3. ska upp klockan 6 i morgon bitti. :/




  Vad jag försöker göra för att lyckas



Jag försöker att aldrig ha skräpmat hemma

(när hungern slå till hårt vill kroppen gärna ha

kolhyrdatsrik föda, lyckas jag inte få upp det vet

jag att en sallad har mindre kolhyrater än en påse chips


  När jag har en stark ätarperiod börjar jag aldrig med en fasta,

det handlar om att bryta mitt beteende långsamt för att

få det hållbart i längden


Äta grönsaker

mycket fiber, lite kolhyrater, ingenting

till väldigt lite fett


  Kombinera måltider där jag utesluter, kolhyradet eller fettet. 

kroppen förbränner kolhyrater, fett och sen proteinet


 Börjar dagen med det mer näringsrika 

som jag ska få i mig under dagen

     till frukost 


Övning ger färdighet

med färdighet kommer framgång



God Natt

 

Av jagvilljagvill - 22 september 2011 22:54

Fan, känns lite surt att göra avbrott igen, det kommer såklart inte bli lite stora monster potioner som alla andra, gud nej, men det blir ändå mer än vanligt. Dessutom vill jag undvika att spy, JAG FÅR INTE BLI PÅKOMMEN!

Av jagvilljagvill - 22 september 2011 20:30

Fan va jag e bra!
 
Idag har jag varit duktig!
Jag har håll mig diciplinerad hela dagen, visseligen har jag hittat
tillbaka till min gamla diciplin. Så så svårt har det inte varit. 
Jag tror att det var för att jag har hållt mig upp, varit lite deppig och framför allt för att jag tog latten i morse. En dag till, sen börjar kampen mot
sociala måltider och många ögon i helgen!
Ditt mål: 900 kalorier 
Förbrukat

264 kalorier

Kvar att äta

636 kalorier

NÄRINGSINFORMATION

Clear

Protein
8 g / 34 g
Clear
Kolhydrater
26 g / 135 g
Clear
Fett
10 g / 25 g
Clear

Av jagvilljagvill - 22 september 2011 12:03

Kl är tolv och jag inleder med en latte, 120 kcal. Håller på att tvättar, har inga rena träningskläder kvar :/


Sen ska jag städa, får besök i helgen, hur ska detta gå?!?

Efter det gym, jobb och ev ett träningpass i form av kondition eller egenkroppsstyrka.


I helgen kommer det bli mycket mat, mycket träning. Ska hålla igen idag:

Kaffe latte

Morotsbar 

Snus

Äpple te


Fick ett mail från Miss C, hon är vad jag kallar en obotlig optimist. I mitt förra mail berättade jag om det dålig nyheten och om hur otrolig lite jag får ut av mina stö(r)d personer. Hon sa att jag borde klaga. Hmm visst till vem då? Gubben som är ansvarig är 45år, nervös, antagligen oskuld och har noll drivkraft. Han har liksom inte fattat problemet än, det har snart gått ett år.... Lessen men jag har redan försökt. 

  Alla fall, Miss C skickade med ett dagens uppdrag: "Skäm bort dig själv med hemma spabehandling. Ta hand om din kropp!" etc Jag berättade hur dålig jag har blivit. Att jag få i mig mer mat/kcal (än vad jag egentligen får). Hon jublade över framsteget (felsteget) sa att hon visste att jag skulle klara att ordna upp det med maten.

Fan, det är inte bra, skärpning. Mer träning, mindre kcal...


 

Av jagvilljagvill - 21 september 2011 15:05


Hård träning och stark beslutsamhet ger resultat



Energiförbrukning,

   30 minuters aktivitet   

Förbränningsfaktor

Kaloriförbrukning =

Förbränningsfaktor x din vikt  

 

  Kcal/30min  

60kg

Sova0,530
Sitta still0,636
Lugn promenad1,696
Rask promenad2.1126
Lugn cykling2.1126
Jogging2.3138
Simmning3.0180
Aerobic3.2192
Snabbcykling4.2252
Gå i trappor4.2252

  


Av jagvilljagvill - 21 september 2011 14:10



Jag vill bort, försvinna, jag vill inte mer

Snälla säg att det snart är det över.......



Ovido - Quiz & Flashcards