The secret of success is the consistency to pursue

Alla inlägg under november 2011

Av jagvilljagvill - 30 november 2011 01:14


Känner mig falsk. Träffade A, min jobbarkompis, igår och jag ljög. A jag ljög dig rakt i ansiktet, jag hade inte ätit, inte alls. Satt och sackade kost hit och dit. Snackade LCHF, Gi mfl Jag sa något i stil med "Ja, jag är ju lite dålig på att äta..." för mig är det upp till andra vad dem vill stoppa i sig, jag säger inget högt om det,  men andra har uppenbarligen rättigheter att säga saker om hur jag ska äta. Därför väljer jag att inte säga nått. Behöver inte höra. Skulle inte ens kunna ändra på det, inte ens om jag skulle vilja, vilja tilräckligt mycket.

Jag har kontroll, det är inte ens jobbigt, vem behöver effe? -Inte jag!



Jag har ingen "Ana". Jag har en S men hon säger tvärt om i det en Ana skulle säga. Jag hör S men jag säger emot.

Jag saknar dig S men tvärr är tydligen det här värt mer än vårt vänskap, tyvärr.  

 Jag saknar dig så!  



Fått i mig en halv smörgås, knappt. Ska försöka mig på nötstek oc broccoli, då har jag ju ätit.


 

Av jagvilljagvill - 29 november 2011 23:36



Ja, jag är duktigt jag. duktigt på att kolla på skärmen och låta den vara blank i flertalet minuter. Allt går så långsamt, är helvettet igång igen?


Jag vågar inte berätta för någon om dig, ända jag vill är att du låter mig vara. Ring inte, maila inte, försök inte kontakta mig. Vill inte ha med dig att göra. Du styr delar i mitt liv nu, begränsar det, igen. Jag har inte sagt dra åt helvette men det är precis det jag tänker. 

   Att jag ens låter dig ta upp det är utrymmet...



Fan!


Jag kunde nästan kunna berömma mig själv (och nästan tro på det) för dagens

insats men den försvann, långt bort, när du ringde. Känner ingen skillnad. Känner mig inte ens glad.

Vet inte ens om jag var glad. (

Har inget att säga allt är tomt och jag är jävligt besviken på övermakten som gav mig livet.



Fan fan fan


Fy fan jag är ledsen

Av jagvilljagvill - 29 november 2011 15:54

Usch, jag har inte sovit i natt och det känns. Visserligen känns det bra för att jag tror att jag skulle kunna somna i natt, tidigt. 

   Var och hälsade på min kompis i morse hon bjöd på expresso, dubbel expresso. Känns som att det är det jag lever på nu. Expresso och te. Även om jag inte vet om jag har kommit in i en ketosisfas eller inte. Men det är det jag siktar på, för då går det lättare. Då slipper jag känna mig konstig, hungrig, och då slipper jag känna att det påverkar mig så att jag mår dåligt.  
    När jag satt där, på min kompis jobb, kom folk och köpte frukost. Jag lägger mig egentligen inte någon vidare energi och att tycka och tänka på hur andra käkar men jag blir påverkad. Folk köpte till exempelvis en stor latte, croissant och yoghurt till frukost som det hävde sig sig, som om de aldrig har ätit mat på flera år. Som sagt lägger jag mig inte i hur andra sköter sig men jag mår dåligt av synen, jag mår illa. Det är jobbigt, det gör det jobbigt att vara ute på till exempel cafe. Vad är det med alla och äta som om hetsätning vore "nya" flugan?!

Googlade lite igår, och hittade att lakrisrot skulle vara bra mot tex hunger. Ska prova det, är värt ett försök.




Ett piller och jag klarar mig? Önskar att det vore en lösning

Egentligen vore det rätt skönt att kunna känna hunger och vilja äta, jag vill kunna äta lite men jag tappar aptiten när jag försöker. Tycker inte att jag har varit i stadiet där jag tycker att jag har en sjukdom och jag vill inte det men det känns som att jag är på väg dit, raka vägen.  

Måste jag välja sida? Förja med eller stå emot. Kan jag bara inte få vara mitt emellan? 











Av jagvilljagvill - 29 november 2011 05:42


Kl är halv 6 och redan har 3 personer varit inne och hälsat på,

        fler än jag somna har haft svårt att sova?! ^^


Har inte lyckats somna. Jag säger lyckats för, dem dagarna som jag somnar, då lyckas jag. Jag tror i och för sig jag vet varför jag inte kan somna, jag har kommit in i ketosis, tror jag. Och i så fall är det nog inte konstigt. Då är det svårt. Tror också att det kan ha något med mitt intag av kaffe tidigare igår. 


Min kompis jobbar på cafe/bageri och öppnar kl 06.00, tänkte dra dit, skönt att få lite sällskap så här på morgonen. Det gör mig inget att jag inte somnar, det är inte det som är jobbigt, det där att jag har så tråkigt och inte lyckas underhålla mig tillräckligt.

Vilket jag ska göra idag på dan, kommerefter dagens

slut åkt från norr tillsöder till öst och

väst innan jag är hemma. 

Tort inlägg, men vad kan begäras

vid ett tillfället som detta?! :)

Av jagvilljagvill - 29 november 2011 00:04

Hittade en gammal anteckning, i min Ipod. Jag skulle lägga upp som inlägg när jag kom åt internet men glömde bort att jag hade skrivit det


23 okt SÖNDAG, 22.50

Sitter i matsalen, E sitter med. Hon är också patient. Hon har köpt mat till mig och jag har dåligt samvete. Jag känner mig lite dålig om jag inte äter, hon vill ju bara väl..
   Personalen här har inte uppfattat mitt matintag, eller brist på intag av mat. Skönt, då slipper jag tjatet, men det betyder att jag inte är smal utan tjock. Visserligen har jag lite halvt pösiga kläder, men ändå. I morgon hoppas jag att jag får komma hem, alla fall får komma ut. Blev en aningen röksugen. Inte för att jag vanligtvis röker men ibland händer det att jag tar en eller två.
 
 
Fick komma hem dagen efter :)
Av jagvilljagvill - 28 november 2011 23:37



Nu har duracellkaninen lågtbatteri :P (självironi)

  Nu är jag låg. Lämnade en halv macka och har dåligt samvete för att jag åt andra.

Vad ska jag säga..? 


Av jagvilljagvill - 28 november 2011 22:03




Jäklar, nu kickar kaffet in, måste vara sista expresson som jag svepte. Jag känner mig jätteproduktiv, har fixat min nyinköpta oljelampa och städat lite grann. Borde shota expresso lite oftare tror jag!
















På vägen till bussen blev jag rädd, trodde jag skulle känna behovet av att gå in och köpa något att äta, eftersom jag har hållt fastan så bra. Lyckades hålla mig borta från affären vi bussen men handlade ändå på affären hemma. På bussen funderade jag på vad jag kunde äta som max innehåller 150kcal och ändå ger mättnadskänsla. Om det föresten någon som har tips får ni gärna dela med er.

   På affären hemma kände jag mig duktigt, köpte glutenfritt fullkornsbröd och ekologisk skinka. Använde min matvåg för att vara lite extra disciplinerad. 2 skivor bröd (55kcal X2), smör (2,5 kcal) och skinka (22kcal) Klarar mig =D ~~134kcal

(känner mig lite knäpp som räknar :P)






Fick lite dåligt samvete för att jag inte har tränat så mycket, för att jag tog bussen från affären istället för att gå och suttit framför datorn större delen av dagen men det känns lite bättre nu när jag har hållt mig under 200kcal gränsen. Ps. Hoppningsvis sista inlägget med kcalräkning, gillar inte att skriva om det på bloggen...

Av jagvilljagvill - 28 november 2011 19:23





Ja, jag älskar alla fall fördelen med att jobba. Suttit sen kl 14.00 (6 timmar) på ett café och jobbat. Fördelen med mitt jobb, just nu, är att jag jobbar via datorn och då kan jobbar vart som helst. Hållt mig till fastan, 2 koppar kaffe med en skvätt sojamjölk, en expresso och snus.  Jag är så inne i det jag gör att det inte ens är svårt att hålla mig till fastan. SKulle jag bli hungrig så är jag aldelles för snål för att betala 60 pänn för en macka, dessutom tål jag inte mjöl vilket begränsar utbudet. Ingen problem som inte har någon praktisk lösning :P


Så....

Ett tips för den som har svårt med disciplinen, håll dig sysselsatt och ordna så att du blir begränsad. 
 



Ovido - Quiz & Flashcards