The secret of success is the consistency to pursue

Alla inlägg den 27 november 2011

Av jagvilljagvill - 27 november 2011 22:48



   Det går sådär och inte blir det bättre...

Vill bara gnälla. Jag säger gnälla för att det inte är så konstruktivt. 

Imorgon blir det vägning, jag vill inte. Börjat märka att min hud är torr och börjar bli konstig. Dricker vatten för att hjälpa till att hålla bort hungerkänslan så att den inte dycker upp och för att hålla läppar och hy borta från att bli torra.


Har varit duktig, speciellt på morognen, fram tills sen eftermiddag. Men det har ändå blivit förmycket.  Har haft besök först från torsdag tills lördag och sen idag. Svårt att komma med en "jag-har-redan-ätit"-förklaring när jag har haft någon omkring mig näst intill konstant. Har som tur kunna kompenserat det med träning, 2,5 timmes i fredags och 1 timme i går. Idag har jag legat hemma med träingsvärk, tog en kort promenad. I veckan blir det halvfasta. Ett intag/dag och fritt fram med kaffe och te med lite sojamjölk. 



   På tal om.. Min kompis har uppmärksammat att jag ogärna äter godis och tycker jag borde äta mer. När hon kom hem till mig i fredag hände detta.



M- Ska vi ha fredagsmys? Kan köpa med mig lite godis och någon dricka?!

Jag- Nja.. det är nog bra för min del. Är inte så sugen heller.

M- Okej, just det, du är ju inte över förtjust i godis. Jag kommer på nått. Ses snart!

[Plinar på dörren]

M kommer in och plockar upp bubbelvatten och...

Jag-...Naturgodis?

M- Ja, det är ju inte alls lika onyttigt som vanligt godis! =D

Jag- Hmm....ja..

M hämtar en skål och häller upp (narur-)godiset iform av chokladöverdragna nötter, brända mandlar, torkad frukt mm..


Hmm, vad ska jag säga? Brändamandlar, inte lika onyttigt som lösgodis?! Jag blir så trött på att kämpa emot. Kämpa emot okunskap och mot att behöva stoppa i mig saker, speciellt när det innehåller 40 sockarbitar/100g. 

Ovido - Quiz & Flashcards